Recensies

Vul hieronder uw recensie in, en/of scroll naar beneden om recensie te lezen.

Naam
Titel
Rating
Recensie

Wat anderen zeggen:

Winter

5 5 1
Als kind aan huis had ik alle seizoenen bij Le Mas Bellanger al mogen ervaren, behalve de winter. De volledige vier-seizoenen-ervaring heb ik nu compleet gemaakt door de jaarwisseling te vieren in Le Mas bellanger. Een frisse neus is dubbelop letterlijk: zowel qua temperatuur als zuiverheid van de lucht. Om daarna lekker bij de warme kachel te kruipen in het gastenverblijf met een goed boek, een spelletje of een puzzel. De complete rust en stilte van de omgeving die bijdragen aan een heerlijke nachtrust in de comfortabele Chambre Figue. Ook de inwendige mens is weer vertroeteld met lekkere ontbijtjes en heerlijke diners. Met als hoogtepuntje vers gebakken oliebollen in de Salon de Jardin, in het zonnetje, waar het zo lekker warm werd dat de jas uit kon. Uitgerust, bijgetankt en klaar voor het nieuwe jaar zijn we weer naar huis gegaan. In de winter is het ook zeer de moeite waard om deze kant op te komen. Een aanrader! We komen dit jaar wel weer terug hoor!Dan reserveren we graag een plekje op het "A-veld" ;).

2 maal 4 dagen

5 5 1
Na wat omzwervingen in Noord Frankrijk en enkele dagen in hectische Parijs kwamen we voor een paar dagen rust in Le Mas Bellanger terecht. Gepland uiteraard, want eerdere bezoeken waren zeer aangenaam. Ditmaal kamperen en gebruikmakend van een kamer. Het was weer heerlijk. Op de terugreis wederom weer 4 dagen hier vertoefd. Lekker vertrouwd, dus we komen terug! Bedankt voor de gastvrijheid.

Wat een genot!

5 5 1
Als 2de stop van onze geplande reis naar het Baskenland hebben wij gelogeerd bij Joke en Hans. Wat een genot! Mooie kamers, goed en heerlijke maaltijden, een prachtig ontbijt en vooral de gastvrije Joke en Hans. Heerlijk genieten van het buitenleven in hun mooi gerestaureerde boerderij. Met een borrel en hapje lekker kletsen als je er behoefte aan hebt. In een woord "genieten".

VAKANTIE

5 5 1
Prachtige tijd in Frankrijk bij Hans en Joke is heel goed te vertoeven heel erg genoten erg mooie streek en erg gastvrij bedankt Hans en Joke

Reunie na 40 jaar! 🙂

5 5 1
Na 40 jaar heb ik mijn schoolvriendin van de Mavo in Hoorn terug gevonden. Ik moest hiervoor wel even naar Frankrijk komen, maar het was de moeite waard. We werden heel vriendelijk ontvangen en we kregen een mooie plek op hun camping. Ik heb genoten van het wederzien en de gesprekken die we gevoerd hebben. En van "hoe was het ook alweer allemaal 40 jaar geleden". Heel leuk allemaal. Heerlijk gegeten bij Joke en Hans. Leuke dorpjes bezocht en genoten van de prachtige omgeving. Mooi nieuw sanitair en ook nog eens heel sfeervol. Ik hoop dat we elkaar deze keer eerder terug zien. Groetjes Jan en Simone.

Hoornse Broeder in de limousin

5 5 1
Na een ritje van 11 uur kwam ik aan bij Le Mas Bellanger, en kon ik direct aanschuiven voor het warm eten: Hoornse Broeder met stroop. Dat was een mooie binnenkomer! Na het eten had ik even een gauw rondje gelopen over het domein van Hans en Joke, en mij verwonderd over alle pracht die zij hier in de middle of nowhere hadden gevonden en opgekalefaterd. Schitterend allemaal. Het straalt het Franse buitenleven uit; subtiel vermengd met vleugjes West-Friesland. Nogmaals: schitterend! Na het opzetten van mijn tent nog even heerlijk genoten van enkele koude versnaperingen in la salon du jardin; dat deed ooit dienst als overkapping/schuur, maar dat hebben Hans en Joke op redelijk eenvoudige wijze omgetoverd in een knusse overdekte buiten-zithoek, waar het tot 's avonds laat (of diep in de nacht) heerlijk vertoeven is. Ik heb heerlijk geslapen op de mini-camping, onder het genot van de nachtelijke geluiden die de plaatselijke wildlife met zich meebrengt. Krekelconcerten, in de verte een bosuil, winterkoninkjes. En een mooie, heldere maan in gezelschap van een mooie heldere sterrenhemel. De gastheer en -dame genieten zelf ook zichtbaar van hun chambre d'hôte en minicamping. Als ze 's ochtends naar buiten liepen om het ontbijt in de salon du jardin te serveren voor de overige campinggasten, viel het mij op dat er eerst even rondgekeken moest worden, met een zichtbare grijns van genot op hun gezicht. Dit soort kleinigheden vergroot voor mij persoonlijk het kampeergenot; dan weet je dat het werk met liefde en plezier gedaan wordt. Het toiletgebouwtje voor de campinggasten is klein en eenvoudig; maar precies wat je nodig hebt. En, wederom met een kleine West-Friese touch. Het zal misschien niet veel mensen opvallen, maar de douche- en toiletdeuren zijn in dezelfde blauwe kleur geschilderd die je vroeger in veel West-Friese stolpboerderijen terugzag. Niet douchen met muntjes of met drukknoppen; gewoon lekker een thermostatische douchemengkraan, je had snel warm water, en de douches en toiletten waren netjes en schoon. Dit heb ik wel eens anders meegemaakt op mini-campings. Ik heb 14 dagen op de camping gestaan, en mij geen seconde verveeld. Zeer zeker voor herhaling vatbaar: ik kom volgend jaar graag terug, al was het alleen al om te kijken wat er allemaal bijgekomen en veranderd is. Zeer geslaagd, en de 5 sterren zijn meer dan verdiend!

Het Franse leven

5 5 1
Eind mei twee nachten in Le Mas Bellanger verbleven. Met de motor de omgeving verkend die prachtig is voor dagtochten.In de nieuwste kamer die prachtig afgewerkt is met een heerlijke badkamer. Het meubel voor de wastafel is gemaakt van hout uit het eigen bos en gezaagd in de eigen zagerij! Sanitair en afwerking van hoog niveau. Fantastische stek. Ruim, rustig en nog ontzettend veel potentie voor meer. Lekker gegeten. Ontbijt en diner met lokale producten. De gezelligheid van Hans en Joke maken het af. Wij komen zeker terug voor een langer verblijf in misschien wel het appartement of blokhut wat allemaal nog in de planning zit. Gaan we de rest van de omgeving verkennen. Binnenkort ook routes voor de motornavigatie te verkrijgen. Overdekte stalling met ruimte voor eventueel onderhoud. Al met al dus dikke aanrader! Hans en Joke succes. Dit gaat jullie zeker lukken!

Kerstmis in de Limousin

5 5 1
Eind augustus hebben we bij Joke en Hans in Le Mas Bellanger vertoefd. We hebben het er heerlijk gehad. Wat een rust en schoonheid in de Limousin. We zijn door de gastheer en gastvrouw verwend met heerlijke ontbijtjes, hapjes en zalige maaltijden; ze kunnen er wat van. Een voortreffelijke barbecue gehad op een prachtig terras onder de kiwiboom met weids uitzicht. Tijdens een wandeling langs het riviertje de Vige zagen we sporen van wilde zwijnen, gelukkig waren ze elders. In de buurt hebben we een gezellige markt bezocht waar spulletjes verkocht werden van zolderopruimingen. Helaas was onze bagageruimte beperkt want wat een leuke spullen zagen we daar voor mooie prijsjes. Een week was veel te kort dus wilden we snel terugkomen. Afspraak gemaakt en de Kerst hebben we op Le Mas gevierd met een stel vrienden. Hans en Joke hebben een zalig kerstmaal gemaakt in hun nieuwe keuken. Wat was dat allemaal weer lekker en met professie gemaakt. Overdag mooie wandelingen gemaakt op paden dwars door 't landschap in de ongerepte natuur. Een dagje Limoges met een wel erg gezellig kroegje in het oude centrum kunnen we iedereen aanraden. Hans en Joke we hebben een geweldig gezellige Kerst gehad bij jullie, het was top! We komen gauw weer terug. Groeten Jos en Irma

Op herhaling

5 5 1
Na ruim een half jaar zijn we maar weer teruggekeerd, om een lang weekend te genieten van de gastvrijheid, de herfstkleuren, het zonnetje en een goed glas wijn op het terras voor de hoeve. Het was weer de moeite waard om om de kilometers te maken.

Droomplek

5 5 1
Wat een droomplek, we zijn er zeker niet lang genoeg geweest en komen dan ook beslist terug. Jullie gastvrijheid, het eten en de rondleiding we hebben er van genoten. Het uitzicht en de rust spreken ons erg aan. Het broodje met ommelet voor de terugreis was een topper

Het echte vakantiegevoel

5 5 1
De laatste week van juli hebben we doorgebracht op Le Mas Bellanger en hebben genoten van de gastvrijheid van Joke en Hans. We hadden een prima kamer met eigen ruime badkamer. S’nachts is het er echt stil, een vreemde maar mooie gewaarwording. Het was voor ons vanaf het heerlijke ontbijt tot aan de laatste borrel onder de vijgenboom echt vakantie. Le Mas Bellanger staat gelijk aan rust en stilte. Vanuit deze prachtige plek (hoe hebben ze het gevonden) konden we de drukte opzoeken. In de mooie omgeving kan je prachtige wandelingen, (elektrische) fietstochten en autoritten maken. Op het grote erf van de boerderij zijn voldoende plekken om lekker te relaxen in de zon. Dat er geen restaurant op loopafstand was kwam voor ons alleen maar goed uit. Hierdoor konden we alle dagen genieten van de kookkunsten van Hans en Joke. Het was iedere keer weer een blijde verassing wat er op tafel werd getoverd. Mede door het mooie weer was het alle dagen weer een feestmaal. Hellen heeft dan ook alle recepten opgeschreven, om ze thuis uit te proberen. Het heeft grote indruk gemaakt dat Hans en Joke het gezegde “droom niet je leven, maar leef je dromen” in de praktijk brengen. Wij kunnen dan ook iedereen aanraden om daar een aantal dagen te vertoeven. Is het niet in 1 van de 3 kamers met badkamer, dan wel op de minicamping. Nico en Hellen Blaauw

mevr

5 5 1
Geweldige plek en super rustig. We hebben genoten van de gezelligheid en het voortreffelijke eten bij jullie op het mooie en leuke landgoed. We waren rond 12.00 uur s'nachts thuis alles goed gegaan, wel wat moe maar zeker voldaan. Gr. Dirk-Marian Cees en rietje

Heerlijk ontspannen.

5 5 1
De laatste kilometers naar dit prachtige plekje zeggen al genoeg. Wat een heerlijk rustige plek waar wij het Pinksterweekend hebben mogen vertoeven. De camping faciliteiten waren super! Met 's ochtends een heerlijk Frans ontbijtje en voortreffelijk gekookt 3 gangen-diner door Hans en Joke. Het voelde als een week vakantie in 4 dagen. Wij komen snel weer terug naar dit paradijsje in de Limousin.

gast

5 5 1
Mooie omgeving, heerlijk rustig en lekker eten...je moet er wel een stukkie voor rijden maar dan heb je ook wat!

Gastvrijheid op en top

5 5 1
In een schitterende omgeving was het eind februari 2016 heerlijk vertoeven in de Chambre d'hote in Le Mas Bellanger. De lieve eigenaren Hans en Joke hebben ons gastvrij ontvangen en heerlijk voor ons gekookt. Ons verblijf was in de nog originele vertrekken, maar de kamers die in opbouw zijn, zien er veelbelovend uit. De reis ernaar toe was meer dan de moeite waard, Bedankt Hans en Joke, Janneke, Ilse, Mirjam en Hans

Recensies Overall rating: 5 out of 5 based on 17 reviews.